środa, 21 stycznia 2009

Zbigniew Rybczyński - Traktat o obrazie

Osobiście nie znam za bardzo twórczości tego Pana. Kojarzę jego słynne "Tango", które nawet miałem okazje kiedyś obejrzeć (dzięki uprzejmości mojej żony). Za film ten dostał Oscara w 1983 roku w kategorii "krótki film animowany". Robi filmy eksperymentalne i bawi się montażem. Kręci też teledyski, za które dostał nawet nagrody.

Zainteresowanych tą postacią odsyłam do internetu.

Ja natomiast chciałem pokazać zdjęcia, które zrobiłem będąc ostatnio w Starym Browarze. W dniach 16.01.2009 - 22.02.2009 odbywa się tam wystawa zatytułowana "Traktat o obrazie". W galerii Starego Browaru możemy zobaczyć obrazy filmowe i elektroniczne autora oraz inne formy jego twórczości. Sam nie miałem okazji jeszcze odwiedzić wystawy, ale jeśli znajdę czas chętnie się wybiorę.



Poniżej nagrody, które otrzymał reżyser w swojej karierze (nie wiem czy wszystkie, ale na pewno znaczące)



A na koniec architektura Starego Browaru czyli piękno oświetlenia. Uważam, że architekt, który to zaprojektował jest prawdziwym artystą.

1 komentarz:

~M pisze...

O, dobrze wiedzieć, gdzie warto w weekend zajrzeć ;)
Do ostatniego zdjęcia się uśmiechnąłem, to chyba najbardziej fotogeniczne linie w Starym Browarze ;)